Tannlege Oslo
Kjeveortoped - Kjeveortopedi - Oral Kirurgi - Kjevekirurgi - Tannkirurgi - Tann kirurgi - Tannkirurg - Oral Kirurg - kjeveleddsproblemer

vanlig tannbehandling spesialist behandling tannlege priser
venstre topp bilde på tannlege oslo siden

Spesialist Behandlinger

Vi føler oss forpliktet til å levere tannbehandlingsinformasjon
av høy kvalitet, og vi jobber kontinuerlig for våre pasienters tilfredshet. Her kan du lese mer om kjeveortoped, tann kirurgi, kjeveortopedi, oral kirurgi, kjevekirurgi, tannkirurgi, tannkirurg, oral kirurg og kjeveleddsproblemer.

om tannbehandling
endodontisk
oral kirurgi
ortodontisk
pedodontisk barnetannlege
periodontisk

Kjeveortoped - Kjeveortopedi - Oral Kirurgi - Kjevekirurgi

En kjeveortoped (kjeveortopedi / kjevekirurgi) er en kirurg som utfører munn- og tannkirurgi (oral kirurgi). Disse kirurgene eller kjeveortopedene er høyt utdannede tannleger (5 års utdannelse i Norge + 3 år spesialisering) som har spesialisert seg på å diagnostisere og behandle sykdom, skader og defektheter som negativt påvirker funksjonaliteten og estetikken i det harde og myke vevet av tennene, tannkjøtt, munn, kjeve og kjeveleddsproblemer.

Kjeveleddsproblemer brukes som en betegnelse på smerter i tyggemusklene og i kjeveleddene. Disse smertene kan videre forplante seg til andre deler av muskulaturen i hodet, ansiktet eller nakken, og for enkelte fører dette til lange sykemeldingsperioder med store smerter. Det er dette som kalles for et kjeveleddssyndrom. Årsaker til kjeveleddssyndrom kan være overbelastning av tyggemusklene (som er det vanligste), skader i ansiktsledd, eller bittforhold. Kjeveleddsbehandlingen kan variere fra å bruke bittskinner kun på natterstid, bruke bittskinner både dag og natt, eller tannregulering. Enkelte ganger må også kirurgi benyttes før eventuelle skinner eller regulering kan tas i bruk.

En oralkirurgs ekspertise er blant annet innen fagområder som omfatter:

• anestesi
  • behandling av lidelser i kjeven
  • fjerning av dårlige og berørte tenner
  • plassering av tannimplantater
  • tannregulering, bitt og tannstillingsfeil
  • utbedrelse og gjenoppretting av traumer i ansikt og rekonstruktiv kirurgi.

I Norge jobber hele 2 av 3 kjeveortopeder i private praksiser. De resterende jobber innen den offentlige tannhelsetjenesten.

For mer informasjon om kjeveortopeder og priser, se vår prisoversikt: Kjeveortoped pris

Klikk på et av bildene for å se og lytte til mer informasjon om munnkirurgi / oral kirurgiske behandlinger:

Tann trekking Fjerning av visdomstenner Visdomstenners utvikling Etter fjerning av
tann og tenner
video kommer video kommer video kommer video kommer

Relevante linker: Norsk Forening for Oral Kirurgi og Oral Medisin og Kjeveortopedisk Forening.

Finn din nærmeste
Tannlege i Oslo